Masz pytanie? Napisz
Dlaczego design thinking
10 praktycznych argumentów za Design Thinking
21 lipca 2017
prasówka design thinking
Prasówka design thinking #1
20 grudnia 2017
Pokaż wszystkie

10 Inspiracji z konferencji „Design Językiem Biznesu” podczas Gdynia Design Days

design-thinking-inspiracje
1. Konsument to nie TY! Nie zakładaj, że wiesz czego potrzebuje i oczekuje. IKEA pomimo swego międzynarodowego know how odwiedziła 4000 mieszkań, aby zrozumieć potrzeby, zachowania i to czym kierują się Polacy dokonując codziennych wyborów..

2. Szukaj swojej własnej drogi! Nie kopiuj, twórz nową wartość: "Nie rób czegoś w określony sposób tylko dlatego, że tak robią inni. Mogą się mylić, a Ty możesz to robić lepiej, albo inaczej. Dzięki temu możesz dotrzeć do zupełnie nowych ludzi, wypełnić niszę, albo zaspokoić potrzeby, których inni nie dostrzegli".

3. Zarządzając zespołem kieruj się 4 zasadami: pozwól uczyć się na błędach, wzmacniaj wiedzę, redukuj stres, znajdź wspólny język.

4. W procesie bierz pod uwagę opinię użytkowników, którzy Cię kochają i tych, którzy nienawidzą. Najlepsze pomysły pochodzą od skrajnych użytkowników.

5. Zapewnij swobodę myślenia. Codzienność w organizacji ogranicza szerokość spojrzenia i kreatywność. Firma 3M planuje prace, tak aby w 30%-ach odciążyć pracowników od bieżących zadań. Coraz więcej firm  organizuje hakatony, aby wyjść poza ramy organizacji, inspirować i angażować pracowników.

6. W zespole stawiaj na różnorodność charakterów i kompetencji. Angażuj ludzi, którzy myślą i działają inaczej niż TY: antropolodzy, UX, biznes, IT, specjaliści od komunikacji, marketingu, back office.

7. Bierz pod uwagę 7 kluczowych trendów: wykorzystanie naturalnych materiałów, recycling, gospodarka okrężna, akustyka, internet rzeczy, wirtualna rzeczywistość, powrót do rzemiosła

8. Jeśli nie wychodzisz poza swoją strefę komfortu, to znaczy, że nie rozwijasz się.

9. W relacjach z klientami lepiej mieć 100 osób, które Cię kochają, niż 1000, które Cie jedynie lubią.

10. Książki, które warto przeczytać: „Narratologia" - naturalna umiejętność opowiadania historii, "Industries of the future" - geopolityczne, kulturalne, ekonomiczne siły, które wpłyną na Twój biznes.

Powyższe 10 inspiracji jest jedynie moją interpretacją wniosków z 2 dni konferencji. Autor: Piotr Grocholiński